Useiden asiantuntijoiden mukaan olemme uuden teollisen vallankumouksen partaalla, ja se on tehokkaampi ja voimakkaampi kuin mikään aiempi teollinen vallankumous. Uskotaan, että 5G:n integroinnin myötä verkkokaupan myynnissä ja paljon muussa tulee olemaan enemmän muutoksia kuin koskaan ennen. Pääsy internetiin liikkeellä on rajoittamaton, mikä tarkoittaa, että verkossa ostajien määrä on lisääntynyt, kun verkkokauppojen saatavuus on helpottunut. On ennustettu, että 5G-teknologian tavoitteena on kasvattaa myyntiä merkittävästi tulevina vuosina, joten nyt jää vain kysymys, miten tähän ennusteeseen on päädytty.
Mikä on 5G?
Viidennen sukupolven mobiiliverkkojen ja internet-teknologian tiedetään olevan aikansa nopeimmin toimiva verkosto. Sen lanseerauksesta lähtien ihmiset ovat käyttäneet sitä ja uskovat, että jopa kokeiluversio on erittäin tehokas ja toimii asetettujen standardien mukaisesti. Tämä mobiiliverkkopalvelu tarjoaa vähintään yhden gigatavun nopeuden alle sekunnissa kymmenelle henkilölle samassa tilassa. Tämä on osoittautunut vallankumoukseksi teknologialle ja kaikille internetiin liittyville aloille. Sen lisäksi, että se nopeuttaa liiketoimintaa, myös teknologian ja tehokkuuden integraatio kasvaa nopeasti.
Katsaus aiempiin trendeihin ja tulevaisuuden ennusteisiin verkkokaupan myynnissä
On huomattu, että 5G:n julkaisun ja käytön myötä maailmanlaajuisten verkkokauppapohjaisten alustojen myynti on kasvanut nopeasti 4,8 miljardilla dollarilla. Tämä valtava loikkaus myynnissä on liitetty suoraan 5G-verkkopalveluihin. Tämä johtuu siitä, että nyt kuluttajilla on markkinat käytettävissään, milloin ja missä tahansa.
Jos ihminen haluaa esimerkiksi pitää taukoa töistä ja testata pelikertoimiaan, hän voi nyt käyttää vahvaa 5G-yhteyttä nettikasinopelien pelaamiseen puhelimillaan. Aiemmin muut verkot eivät pystyneet käsittelemään niin vahvaa käyttöliittymää, jonka takia sivustoilla oli viiveitä. Mutta nyt jos joku haluaa pelata pelejä NetBet Nettikasino -sivustolla, hän voi yksinkertaisesti pelata sitä älypuhelimellaan 5G:n avulla. Tämä ei ainoastaan tarjoa sujuvaa käyttöliittymää, vaan se on myös lisännyt käyttäjien määrää markkinoilla.
Tämän lisäksi on myös ennustettu, että 5G on suoraan yhteydessä siihen, kuinka suuri määrä yksilöitä on yhteydessä internetiin. Uskotaan, että vuoteen 2024 mennessä verkossa on arviolta 8 miljardia ihmistä. Tämä tarkoittaa sitä, että useammat ihmiset altistuvat verkkokaupoille, jotka yllyttävät toimintoihin ja käyttäytymiseen, kuten ostamiseen, myymiseen tai jopa pelaamaan nettikasinoilla.
Suurempi kuluttajien määrä johtaa myynnin sekä 12 miljardin dollarin liikevaihdon kasvuun
Olemassa on yksinkertainen strategia, jolla tämä saadaan sujumaan suunnitellusti. Viidennen sukupolven mobiiliverkon tavoitteena on tehdä internetistä käyttäjille helpommin saatavilla oleva. Sen lisäksi, se on kehitetty tavalla, joka tekee Internetin käytöstä sujuvamman kaikenlaisilla laitteilla. Tämä kääntäen tarkoittaa potentiaalia saada lisää kuluttajia verkossa, jossa heitä odottaa nopeammat verkkosivustot ja alustat vastaamaan heidän tarpeisiinsa, mikä tietenkin lisää myyntiä.
Useampi brändi aikoo integroida virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden 5G:n kanssa
5G on verkko, joka mahdollistaa nopeamman ja optimoidumman integroinnin teknologiaan, lisättyyn todellisuuteen (AR) ja virtuaalitodellisuuteen (VR). Se on seuraava lähde, josta yritykset haluavat hyötyä myynnin lisäämiseksi. Yritykset, kuten IKEA ja muut huonekaluja myyvät yritykset, ovat jo tehneet kokeiluja lisätyn todellisuuden ja virtuaalitodellisuuden kanssa kuluttajakokemuksen parantamiseksi, mikä lisää konversioiden mahdollisuutta. Kaiken yhdistävä lenkki on 5G-tekniikka. Näiden markkinoiden on ennustettu olevan 80 miljardia dollaria seuraavan kolmen vuoden aikana, ellei jopa aikaisemminkin. 5G:n ultranopean käsittelynopeuden ansiosta VR- ja AR-kokemus on kokonaisuudessaan sujuvampi, ja viiveet ja puskurointi ovat menneisyyden haittoja.
5G on vasta alussa
Kun 5G on kaikkien saatavilla, markkinoilla on enemmän ostajia, jotka haluavat shoppailla verkossa. Parannettu käyttökokemus on vain jäävuoren huippu. Kuluttajilla voi nyt olla realistisempi kokemus verkkokaupoista heidän rakastamiensa AR- ja VR-tekniikoiden avulla.